De oorsprong

Onze vereniging werd opgericht op initiatief van enkele Belgen. Sommigen hadden het eerste boek van zuster Emmanuelle, "Chiffonnière avec les chiffonniers", gelezen. Anderen hebben haar gekend in haar jeugd, die ze doorbracht in Brussel.

se_association_origines_photo-01.jpg

In 1979 ontmoetten deze mensen vol positivisme elkaar en ze besloten om een hulporganisatie op te richten die de naam zou dragen die jullie allemaal kennen : ‘De Vrienden van Zuster Emmanuelle’. Het zal de eerste hulpvereniging van zuster Emmanuelle zijn, die nadien de oprichting van equivalenten in andere landen (Frankrijk, Zwitserland, Duitsland) zal meemaken.

Zuster Emmanuelle zal actief meewerken aan de uitwerking van de statuten en wil er bijvoorbeeld voor zorgen dat de activiteiten, die de omstandigheden voor het (over)leven van vrouwen en kinderen moeten verbeteren, onafhankelijk van elke politieke, godsdienstige of raciale beschouwing worden uitgevoerd.

Schrijf u in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons nieuws
Ik schrijf me in
Jaarverslag 2022

Dankzij gemotiveerde veldteams, dankzij uw steun en met de hulp van onze begunstigden, zijn de levens van duizenden vrouwen en kinderen in nood veranderd!

Blader door het jaarverslag